
Trening efektywnej rekrutacji - poziom
Celem szkolenia jest doskonalenie umiejętności percepcji w przekazach werbalnych, które towarzyszą rozmowie telefonicznej. Szkolenie doskonali także sposób i jakość właściwego słownictwa, emisję głosu tak, aby wpływać na skuteczność prezentacji oferty kandydatowi, a jednocześnie sprawnie i szybko weryfikować trafnymi pytaniami kwalifikacje kandydata pod kątem oferty. Dzięki temu szkolenie pozwala zwiększyć skuteczność rekrutacji telefonicznej *także poprzez Skype) i zoptymalizować czas przeznaczony na rozmowy rekrutacyjne.
Rozpoczęcie
Zakończenie
Korzyści
- Umiejętność kreowania pozytywnego wizerunku firmy na rynku
- Umiejętność przeprowadzenia efektywnej rekrutacji i selekcji kandydatów.
- Radzenie sobie z obiekcjami oraz krytyką w procesie rekrutacji.
- Umiejętność wykorzystania komunikacji niewerbalnej podczas rekrutacji.
- Umiejętność trafnego zadawania pytań otwartych i zamkniętych.
Program szkolenia
MODUŁ 1
Kreowanie wizerunku marki firmy dzięki profesjonalnej rekrutacji
- Zasady budowania pozytywnych skojarzeń kandydata do pracy z marką firmy rekruterskiej i rekrutera
- Znaczenie słów/zwrotów w kontekście budowania wizerunku marki agencji – jak mówić, co mówić i czego nigdy nie należy mówić.
MODUŁ 2
Prezentacja oferty – budowanie katalogu korzyści
1.Sztuka zadawania pytań jako główne narzędzie dobrego rekrutera
- Sposoby zadawania pytań i możliwość ich zastosowania w zależności od typologii kandydata
- Rodzaje pytań i ich zastosowanie w zależności od etapu rozmowy
- Korzyści z pytań : dla kandydata, dla rekrutera
2.Aktywne słuchanie
- Parafraza jako metoda eliminacji nieporozumień i precyzyjnego rozpoznania potrzeb kandydata
- Stymulowanie rozmowy poprzez komunikaty niewerbalne
3. Prezentacja oferty
- Komunikacja: Cecha- Zaleta – Korzyść
- Eliminowanie zwrotów obniżających wartość wypowiedzi
4. Radzenie sobie z zastrzeżeniami kandydata
- Techniki postępowania z zastrzeżeniami kandydata
- Skuteczne odpowiedzi na typowe zastrzeżenia kandydata
5. Radzenie sobie z krytyką, z obiekcjami oraz pretensjami
6. Budowanie katalogu punktów przewagi oferty pracy nad ofertami pracy konkurencji
7. Techniki relatywizowania wynagrodzenia
MODUŁ 3
Badanie potrzeb i autentycznej motywacji i wiarygodności kandydata w kontekście jego CV i oczekiwań
- Katalog pytań sondujących i weryfikujących
- Klasyczne obiekcje kandydatów i ich przełamywanie
Trener

