Skip to content

Jak ułatwić kandydatom szybki kontakt z rekruterem?

Na wizerunek agencji zatrudnienia w oczach kandydatów wpływa kilka zasadniczych elementów m.in. kontakt z rekruterami, czas reakcji i odpowiedzi na zapytania, działania marketingowe oraz użyteczność kanałów komunikacyjnych. Potencjalny kandydat, który ogląda oferty na stronie agencji zatrudnienia, musi uzyskać precyzyjne informacje, które są dla niego najważniejsze. Strona internetowa i oferty powinny być skonstruowane w odpowiedni sposób. Przekazywać to, co jest istotne, ułatwiać kontakt i aplikacje na dane stanowisko. Kandydat na odpowiedź pracowników agencji nie powinien czekać zbyt długo. Jak ułatwić kandydatom szybki kontakt z rekruterem i skrócić czas reakcji pracowników agencji? Jest na to kilka sprawdzonych metod. Strona internetowa zorientowana na użytkownika Strona internetowa agencji zatrudnienia powinna skupiać się wokół potrzeb użytkowników. Łatwość poruszania się po witrynie wpływa na satysfakcję oraz komfort potencjalnych kandydatów. Zarówno oferty, jak i podstawowe informacje na temat procesu rekrutacji, powinny być widoczne i dostępne dla użytkowników już po jednym kliknięciu. CTA i formularze kontaktowe Na każdej podstronie musi znaleźć się tzw. przycisk CTA (call to action), który będzie nawoływał kandydatów do kontaktu. Niby oczywiste, jednak badania wykazują, że nawet 70% stron nie ma ich na swojej witrynie. Przykładowy CTA: Aplikuj, Wypełnij formularz, Dowiedz się więcej, Skontaktuj się z naszym rekruterem. Pod każdą ofertą pracy powinien znaleźć się formularz kontaktowy lub miejsce, w którym użytkownik może złożyć aplikację. Dostosowanie do mobile Optymalizacja stron agencji pod kątem telefonów komórkowych to w dzisiejszych czasach konieczność, zarówno pod kątem widoczności strony w wynikach wyszukiwania, jak i użyteczności dla potencjalnych kandydatów. Warto zadbać o podlinkowanie numerów kontaktowych podanych na stronie, tak aby kandydat jednym kliknięciem mógł połączyć się z rekruterem lub innym pracownikiem agencji. Dane kontaktowe w widocznym miejscu Numer telefonu i adres e-mail umieść w widocznym miejscu na stronie np. w nagłówku oraz w stopce. Warto dodatkowo informować kandydatów, w jakich godzinach pracuje agencja. Bardzo dobrze odbierane są komunikaty, które określają kiedy rekrutant odpowie na wiadomość. Oczywiście, taką informację zamieszczamy tylko i wyłącznie wtedy, gdy jesteśmy pewni, że nasi pracownicy będą się tego trzymać.
System typu Call Back lub Live Chat Kojarzycie opadającą po prawej stronie ekranu słuchawkę lub chat, na którym po wejściu na stronę wita się z Tobą konsultant? W agencjach zatrudnienia obie metody nakłonienia kandydatów do kontaktu bardzo dobrze się sprawdzają. Narzędzia typu Call Back pozwalają zainteresowanym na uzyskanie natychmiastowego kontaktu telefonicznego ze strony rekrutera. Gdy użytkownik wpisze w okienku swój numer telefonu, narzędzie automatycznie zadzwoni do Twoich pracowników. Wystarczy, że odbiorą telefon. Połączenie można także zaplanować na konkretną godzinę. Podobnie działa live chat, wiadomości od razu trafiają na Twoją skrzynkę lub Messengera. Kandydat nie musi wysyłać żadnych dodatkowych wiadomości. Messenger marketing i chatboty Agencja zatrudnienia oprócz poprawnie skonfigurowanej strony, która będzie przyjazna kandydatom, powinna prowadzić działania w kanałach social media. Aby usprawnić komunikację na Facebooku, warto wykorzystać messenger marketing oraz chatboty, które odciążą rekrutrów, udzielając kandydatom podstawowych informacji w kilka sekund. Niemal 80% pytań kierowanych do rekruterów dotyczy spraw podstawowych. Są to dylematy związane z zakwaterowaniem, pytania o stawkę, termin wyjazdu lub proces rekrutacji. Chatboty podpięte do poszczególnych ofert publikowanych na fanapage mogą reagować na konkretne zapytania, przesyłając wcześniej przygotowane odpowiedzi. Kandydat jest zadowolony, ponieważ otrzymuje odpowiedź w kilka sekund. Rekruterzy mają mniej pracy. A nasz chatboat zbiera dodatkowo wszystkie informacje, które można w przyszłości wykorzystać w reklamie re-marketingowej (skierowanej do osób, które były zainteresowane ofertą, jednak nie dokonały pożądanych działań np. nie wypełniły formularza na stronie). Chcielibyście dowiedzieć się więcej na ten temat? Koniecznie dajcie nam znać. Z przyjemnością wyjaśnimy jak wdrożyć krok po kroku poszczególne rozwiązania w Waszych agencjach.