Na wizerunek agencji zatrudnienia w oczach kandydatów wpływa kilka zasadniczych elementów m.in. kontakt z rekruterami, czas reakcji i odpowiedzi na zapytania, działania marketingowe oraz użyteczność kanałów komunikacyjnych. Potencjalny kandydat, który ogląda oferty na stronie agencji zatrudnienia, musi uzyskać precyzyjne informacje, które są dla niego najważniejsze. Strona internetowa i oferty powinny być skonstruowane w odpowiedni sposób. Przekazywać to, co jest istotne, ułatwiać kontakt i aplikacje na dane stanowisko. Kandydat na odpowiedź pracowników agencji nie powinien czekać zbyt długo. Jak ułatwić kandydatom szybki kontakt z rekruterem i skrócić czas reakcji pracowników agencji? Jest na to kilka sprawdzonych metod.
Strona internetowa zorientowana na użytkownika
Strona internetowa agencji zatrudnienia powinna skupiać się wokół potrzeb użytkowników. Łatwość poruszania się po witrynie wpływa na satysfakcję oraz komfort potencjalnych kandydatów. Zarówno oferty, jak i podstawowe informacje na temat procesu rekrutacji, powinny być widoczne i dostępne dla użytkowników już po jednym kliknięciu.
CTA i formularze kontaktowe
Na każdej podstronie musi znaleźć się tzw. przycisk CTA (call to action), który będzie nawoływał kandydatów do kontaktu. Niby oczywiste, jednak badania wykazują, że nawet 70% stron nie ma ich na swojej witrynie.
Przykładowy CTA: Aplikuj, Wypełnij formularz, Dowiedz się więcej, Skontaktuj się z naszym rekruterem.
Pod każdą ofertą pracy powinien znaleźć się formularz kontaktowy lub miejsce, w którym użytkownik może złożyć aplikację.
Dostosowanie do mobile
Optymalizacja stron agencji pod kątem telefonów komórkowych to w dzisiejszych czasach konieczność, zarówno pod kątem widoczności strony w wynikach wyszukiwania, jak i użyteczności dla potencjalnych kandydatów.
Warto zadbać o podlinkowanie numerów kontaktowych podanych na stronie, tak aby kandydat jednym kliknięciem mógł połączyć się z rekruterem lub innym pracownikiem agencji.
Dane kontaktowe w widocznym miejscu
Numer telefonu i adres e-mail umieść w widocznym miejscu na stronie np. w nagłówku oraz w stopce. Warto dodatkowo informować kandydatów, w jakich godzinach pracuje agencja. Bardzo dobrze odbierane są komunikaty, które określają kiedy rekrutant odpowie na wiadomość. Oczywiście, taką informację zamieszczamy tylko i wyłącznie wtedy, gdy jesteśmy pewni, że nasi pracownicy będą się tego trzymać.