Aktualności

Z jakim przewoźnikiem udać się do Holandii

Wyjeżdżając do pracy za granicę warto sprawdzić przewoźnika. Podróż z działającym legalnie jest bezpieczniejsza.

  • Legalny przewoźnik ma licencję wydawaną przez Biuro Obsługi Transportu Międzynarodowego.
  • Prowadzący firmę i jego pracownicy muszą mieć świadectwo kwalifikacji (wymagania wobec kierowców: ukończone 21 lat, badania psychologiczne, kurs dla kierowców przewożących osoby).
  • Przewoźnik powinien mieć zezwolenie na świadczenie usług w kraju docelowym {np. Holandia) i każdego kraju tranzytowego (np. Niemcy).
  • Samochody na niemieckich rejestracjach (bardzo często spotykane) muszą mieć zezwolenia na przewóz Osób z polskiego Ministerstwa Infrastruktury.
  • Za granicę powinno jechać dwóch kierowców. Jeden z nich powinien mieć co najmniej 45-minutową przerwę. W ciągu doby nie może przepracować więcej niż 9 godzin.
  • Firmy działające legalnie dają bilety na przejazd. Zdarzają się praktyki, że kierowcy zawyżają ceny o 5-10 euro. Pieniądze zgarniają, do własnej kieszeni. Czasem bilety nie są wydawane. Zdarza się to wtedy, gdy agencja pracy ma podpisaną umowę z przewoźnikiem, który wozi tylko jej pracowników.
  • Ważne jest, aby każda torba posiadała kartkę z imieniem i nazwiskiem podróżnego. Nierzadko w niewielkich firmach przewozowych kierowcy przemycają papierosy. W razie jakiejkolwiek kontroli unikniemy kłopotów.
  • Pasażerowie podczas podróży są ubezpieczeni. Kierowca nie odpowiada już za nich np. na parkingu. Dlatego warto dodatkowo się ubezpieczyć.


BĘDZIEMY ICH SPRAWDZAĆ

– Czy OKAP ma możliwość sprawdzenia, czy firmy przewozowe, z którymi współpracują należące do zrzeszenia firmy, działają legalnie?

Odpowiada Karolina ADAMIEC ze Zrzeszenia Pracodawców OKAP
–   OKAP będzie sprawdzał przewoźników, z którymi współpracują agencje pracy należące do zrzeszenia. Będziemy chcieli się dowiedzieć, czy mają wszystkie wymagane licencje oraz pozwolenia. Jeśli się okaże, że ich nie posiadają, wówczas będziemy chcieli, aby brakujące dokumenty uzupełnili. Sądzę, że najtrudniej będzie nam wyegzekwować, aby w mikrobusach jeździli dwaj kierowcy. Uważam jednak, że w tej chwili konkurencja jest tak duża, że przewoźnicy będą chcieli dostosować się do naszych wymogów. Uważamy, że bezpieczeństwo podczas drogi do pracy za granicą oraz w czasie powrotu należy podnosić. Wypadków nie można wykluczyć, ale można zrobić wszystko, aby zminimalizować ryzyko takiego zdarzenia.

Źródło: Nowa Trybuna Opolska

OKAP members map

mapa

agencji członkowskich OKAP

News

Aktualności

Najświeższe informacje
artykuly_okap

Artykuły

WYWIADY I WYDARZENIA